شناخت ماهی آب شور

ماهی بادکنکی والنتین ( توبی زین دار )

ماهی بادکنکی والنتین ( توبی زین دار )
4.5/5 - (2 امتیاز)

ماهی بادکنکی والنتین ( توبی زین دار ) باله های لگنی ندارد اما با استفاده از باله های سینه ای به اطراف شنا می کند. این ماهی رنگ روشن با نوارهای تیره دارد.

رژیم غذایی :

دوگانه خوار

فرم رنگی :

سیاه، آبی، نارنجی، قهوه ای مایل به زرد و زرد

حداقل اندازه آکواریوم :

113 لیتر

مبدا :

نیمه استوایی هند

نام های متداول :

توبی زین دار ، ماهی بادکنکی والنتین

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Canthigaster valentini

نام انگلیسی :

Saddle Valentini Puffer

خانواده گونه :

Tetraodontidae

ســـطــح نگهــــداری :

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

با احتیاط

رفتار :

صلح طلب

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

11 سانتی متر

معرفی :

والنتین زین دار قادر است با به درون دادن آب یا هوا خود را باد کند. باد کردن در واقع مکانیزم دفاعی است که بادکنک ماهی ها برای جلوگیری از خورده شدن توسط ماهی های دیگر از آن استفاده می کنند. هنگامی که این ماهی خود را باد می کند ماهی شکارچی قادر نیست به راحتی آن را ببلعد و یا دهان خود را به اندازه آن باز کند. بدن والنتین زین دار در حالت باد شده دارای بافت تیغ دار است ولی لمس آن بی خطر است. این ماهی نسبتا آرام می باشد و با سایر ماهی ها به جز همجنس خودش به خوبی کنار می آید.
ماهی بادکنکی والنتین زین دار در طبیعت در تپه های مرجانی و سنگی و تپه مرجان های بیرونی تا عمق ۵۵ متر زندگی می کند. این ماهی دارای فعالیت روزانه می باشد.

به دلیل سمی بودن والنتین زین دار پیشنهاد می شود این ماهی در آکواریومی که تنها ماهی در آن نگهداری می شود با ماهی هایی که طبع آنها مانند این ماهی می باشد نگهداری شوند. این ماهی برای آکواریوم تپه مرجانی مناسب نمی باشد و بایستی با احتیاط نگهداری شود.

تغذیه :

والنتین زین دار ماهی دوگانه خواری است و از طیف گوناگونی از موجودات دریایی می تواند برای تغذیه استفاده کند. اما این ماهی معمولا نوک شاخه های مرجانی و اسفنج ها، نرم تنان، خزه سانان، نیام داران، جلبک، خرچنگ، میگو و ذرات ریز را برای تغذیه انتخاب می کند. به دلیل رژیم غذایی مبتنی بر مرجان، این بادکنک ماهی در اسارت نمی تواند به سرعت خود را با غذاهای آکواریومی سازگار کند. اما درصورت سازگاری، غذاهای خورد شده تازه و یخ زده از میگو، خرچنگ، ماهی مرکب و ماهی و حتی غذاهای گیاهی را به خوبی قبول می کند.

نکته :

ماهی بادکنکی والنتین ( توبی زین دار ) بخش هایی از گوشتش سمی می باشد. اندازه بدن این ماهی پس از باد شدن دو برابر اندازه ی بدن آن در حالت عادی می شود. زمانی که این ماهی را با تور بگیرید، احساس خطر می کند بنابراین بهتر است آن را با ظرف انتقال دهید.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10664

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =