شناخت ماهی آب شور

ماهی گرین ماندارین

ماهی گرین ماندارین
4/5 - (6 امتیاز)

گرین ماندارین ماهی بسیار زیبایی است که طرفداران بسیاری دارد. ماهی نر بزرگ تر و رنگ های روشن تری دارد. نگهداری این ماهی برای تازه کارها مناسب نیست.

رژیم غذایی :

گوشت خوار

فرم رنگی :

آبی، سبز، نارنجی

مناسب برای پاکسازی :

خیر

مبدا :

اندونزی

سمی :

خیر

دمای مناسب آب :

22 – 26 درجه سانتیگراد

PH مناسب آب :

8 الی 12

شوری مناسب آب :

1.023 – 1.025

نام علمی :

synchiropus splendidus

نام انگلیسی :

Green Mandarin

خانواده گونه :

callionymidae

ســـطــح نگهــــداری :

سخت

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

بلی

رفتار :

صلح طلب

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

10 سانتی متر

معرفی :

ماهی گرین ماندارین به دلیل زیبایی ویژه ای که دارد، در بین آکواریوم داران بسیار پرطرفدار است. نوع نر این ماهی اصولا دارای رنگ های روشن تر و اندازه بزرگتری نسبت به ماده است. یک آکواریوم تپه مرجانی با ظرفیت حداقل ۱۰۰ لیتر با حجم بالایی از صخره های زنده و بستر ماسه ای می تواند فضای مناسبی را برای این ماهی فراهم کند. می توانید در صورت تمایل بیش از یک عدد از این گونه را به آکواریوم خود به صورت همزمان اضافه کنید. ولی دقت کنید که باید فقط یک ماهی نر را برای چند ماهی ماده نظر بکیرید. این ماهی به دلیل عادت های غذایی بسیار خاصی که دارد ممکن است برای نگهداری دردسرساز باشد ولی شما می توانید از انواع غذاهای گوشتی غنی شده با ویتامین و انواع میگو های خوراکی کوچک مثل آرتمیا برای تغذیه این ماهی بهره بگیرید.

ویژگی های رفتاری :

این ماهی در دریا در اطراف تپه های مرجانی و نزدیک به بستر در گروه های کوچک و یا به صورت جفت زندگی می کند. این ماهی در اعماق بین ۱ تا ۱۸ متر و دمای بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد مشاهده شده است.

شرایط نگهداری :

ماهی گرین ماندارین را باید در یک آکواریوم پایدارنگهداری کنید که شرایط بسیار عالی داشته باشد. ظرفیت آکواریوم حداقل ۱۰۰ لیتر باشد و دارای صخره های زنده فراوان و بستری از ماسه زنده نگهداری شود. تا بتواند علاوه بر فراهم کردن فضای مناسب برای شنا کردن و مخفی شدن بخش بیشتری از غذای ماهی را نیز تامین کند. نگهداری از این ماهی حتی در آکواریوم های تپه مرجانی نیز می تواند چالش برانگیز باشد به غیر از مواقعی که آکواریوم دارای یک رفیوجیوم بسیار مناسب با شرایط استاندارد است (جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مزایای استفاده از Refugium در انواع آکواریوم های آب شور رجوع کنید) این ماهی اصولا با ماهی های دیگر رفتار صلح جویانه و آرامی دارد. اما با ماهی های هم خانواده خود رفتارش صلح جویانه نیست.

برای تغذیه ماهی گرین ماندارین می توانید از میگوی آرتمیای زنده غنی شده با ویتامین، کرم سیاه زنده استفاده کنید. همچنین انواع سخت پوستان کوچک ساکن صخره ها و ماسه های زنده نیز برای تغذیه این ماهی مناسب است. (وجود رفیوجیوم نیز به رشد بیشتر کپپدها برای تغذیه این ماهی کمک می کند).

تولید مثل و دوره های زندگی :

ماهی گرین ماندارین از دسته ماهی هایی است که امکان پرورش آنها وجود دارد. رفتار های تولید مثلی این ماهی بسیار منحصر بفرد است. در صورتی که در یک آکواریوم شرایط ایده آل و غذای کافی وجود داشته باشد و شما بتوانید از یک جفت سالم در آکواریوم نگهداری کنید می توانید شاهد تخم ریزی این ماهی در آکواریوم خود باشید. رفتارهای ماهی نر و ماده قبل و در یا در زمان جفت گیری بسیار زیباست. بعد از تاریک شدن آکواریوم ماهی نر و ماده بعد از انجام رقصی زیبا تخمک ها و اسپرم را در بدنه آب رها می کنند. بعد از عمل لقاح بعد از گذشت چند روز تخم ها تشکیل شده به اندازه چند میلی متر رشد می کنند. در صورت نگهداری این ماهی در یک آکواریوم معمولی به همراه ماهیان دیگر مطمئنا این تخم ها یا توسط ماهی های دیگر خورده می شوند و یا در فیلتر فیزیکی به دام می افتند. پس در صورت تمایل می توانید ماهی نر و ماده را به یک آکواریوم در شرایط مناسب با گردش آب مخصوص انتقال دهید.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=9971

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یازده =