شناخت ماهی آب شور

ماهی هامور خط آبی

ماهی هامور خط آبی
4.5/5 - (2 امتیاز)

هامور خط آبی ماهی زیبایی است که در آکواریوم های اونلی فیش (تنها ماهی) محبوبیت ویژه ای دارد. این ماهی غذا خوردن از دست را به راحتی می آموزد.

رژیم غذایی :

گوشت خوار

فرم رنگی :

آبی، قرمز

نام های متداول :

هایند خط آبی

زیست گاه :

هند و اقیانوس آرام

حداقل اندازه آکواریوم :

۴۷۳ لیتر

دمای مناسب آب :

22 – 25 درجه سانتیگراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Cephalopholis formosa

نام انگلیسی :

Blue Line Grouper

خانواده گونه :

Serranidae

ســـطــح نگهــــداری :

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

با احتیاط

رفتار :

تهاجمی

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

۳۳ سانتی متر

معرفی :

ماهی هامور خط آبی پیرامون تپه های مرجانی و مناطق صخره ای زیست می کند. آنها برای محافظت از خود از تپه های مرجانی استفاده می کنند تا در برابر شکارچیان بزرگتر و نیز شکار طعمه های کوچکتر پنهان شوند. این ماهی اغلب اوقات خود را در کمین جهت شکار طعمه های ساده به سر می برد. این ماهی با سرعت زیاد حمله می کند و از دهان بزرگ خود برای بلعیدن استفاده می کند.

هامور خط آبی ماهی مقاومی است که می تواند به سرعت خود را با زندگی در آکواریوم سازگار کند. البته لازمه آن فراهم سازی آکواریومی بزرگ با فیلتر مناسب است. به دلیل رشد سریع این ماهی ممکن است آکواریومی تا ۲۵۰ گالن معادل ۹۵۰ لیتر لازم باشد. از آنجا که هامور خط آبی بسیار غذا ی خورد، مواد زاید زیادی نیز تولید می کند که برای حفظ کیفیت آب به فیلتر مناسب (به ویژه بیولوژیکی و مکانیکی) نیازمند است.

نگهداری :

به منظور نگهداری هامور خط آبی با ماهیان دیگر مراقب باشید، چرا که هر آنچه در دهان آن جا شود را می خورد که این شامل هم آکواریومی ها و سخت پوستان نیز می باشد. به همین جهت نگهداری این ماهی در آکواریوم های تنها ماهی (Fish Only) و یا تنها ماهی با سنگ زنده (FOWLR) با گونه های بزرگ تهاجمی (مانند ماشه ماهی، مارماهی، کوسه ماهی و …) یا گونه های نیمه تهاجمی بالغ (مانند فرشته ماهی بزرگ، تانگ ها و …) پیشنهاد می شود.

هامور خط آبی را می توانید در آکواریومی که شبیه به محیط زیست طبیعی آنها باشد، یعنی ساختار صخره های زنده و فضای باز کافی جهت شنا داشته باشد، نگهداری کنید. دست کم هر دوهفته یک بار بخشی از آب آکواریوم حدود ۲۵ تا ۳۰% را سیفون نمایید. پیشنهاد می کنیم که از دستگاه سیفون جهت خروج مواد زاید از سنگ ها و کف بهره بگیرید. این موارد باعث جلوگیری از زیاد شدن نیترات و سایر آلاینده ها در آب می شود. آب جایگزین را پیش از استفاده با استفاده از هوادهی قوی کلرزدایی کنید. همچنین به اندازه کافی گرم شده و جهت ایجاد شوری مناسب، نمک به آن اضافه کنید. فیلترها را کنترل کنید که باز باشند. اگر نیاز به تمیزکردن باشد فیلتر را با آب لوله کشی تمیز نکنید زیرا کلر موجود در آب سبب نابودی باکتری های مفید درون آن می شود. به جای آن با استفاده از آبی که از آکواریوم خارج کرده اید فیلتر را پاک کنید. بدین صورت باکتری های مفید کمتری نابود می شوند.

تغذیه :

هامور خط آبی برای تغذیه به مواد گوشتی شامل کریل، میگو، ماهی مرکب، صدف و سایر ماهی های کوچک علاغقه ی ویژه ای دارد. بهتر است بعضی مواقع از رژیم های غذایی گیاهی به عنوان مکمل بهره بگیرید. هرچند از ماهی های زنده خوراکی مانند گلدفیش جهت تغذیه آنها می توانید استفاده کنید، اما این مواد خیلی مقوی نیستند و باید تنها به عنوان بخشی از رژیم غذایی آنها مورد استفاده واقع شوند. برای بخش اصلی رژیم غذایی هامور خط آبی باید از غذاهای گوشتی دریایی با کیفیت استفاده شود.

تکثیر :

جفت گیری ماهی هامور خط آبی با مشکل مواجه است. زیرا هریک از این ماهی ها دارای ویژگی های هر دو جنسیت نر و ماده هستند و قادرند که جنسیت خود را متناسب با محیط زندگی خود عوض کنند.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=11296

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 11 =