شناخت ماهی آب شیرین

ماهی گلدفیش کله شیری ( اوراندا )

گلدفیش کله شیری ( اوراندا )
4.5/5 - (139 امتیاز)

ماهی گلدفیش کله شیری ( گلدفیش اوراندا ) محبوبترین ماهی میان اعضای گلد فیش ها می‌باشد. از ویژگی های ظاهری میتوان به سر کلاه مانند این ماهی اشاره کرد.

حداکثر طول :

25 cm

سازگاری :

گیاه خوار

دمای مناسب :

18 الی 24 درجه سانتیگراد

پی اچ :

5.6 الی5.7

نام ماهی :

گلد فیش کله شیری

نام علمی :

Carassius auratus

نام خانوادگی :

Cyprinidae

زیستگاه :

آسیای مرکزی، ژاپن و چین

ویژگی ها :

ماهی گلدفیش کله شیری پرجنب و جوش، فعال و کاملاً متعادل است. بدنش کشیده نمی‌باشد و خطوط خارجی بدن صاف و فاقد باله پشتی می‌باشد. باله دمی کاملاً از هم جدا و تاج کلاهکی به طور کامل در ۳ ناحیه سر توسعه یافته است. به عبارت دیگر حدقه چشم در قسمت زیرین جمجمه واقع شده است.

شرایط نگهداری :

در صورتی که گلدفیش کله شیری ( اوراندا ) در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد نگهداری شوند، نیاز به تغذیه ندارند. زیرا به دلیل فعال نبودن معده ی آنها غذا دادن موجب بیماری و مرگ آنها می شود.
هر چه دمای آب تانک یا تنگ گلد فیش ها پایین تر باشد ( ۲۰ – ۱۰ درجه سانتیگراد ) به دلیل افزایش اکسیژن محلول در آب ، ماهی ها شاداب تر می باشند.

تغذیه :

هرگز برای غذا دادن به آنها از خرده های نان ، بیسکویت و … استفاده نکنید. تنها برای تغذیه ی آن ها از غذاهای زنده یا غذاهای خشک مخصوص آبزیان استفاده کنید.

تکثیر :

علائم بلوغ : یک گلدفیش کله شیری ( اوراندا ) معمولاً پس از یک تا دو سال بالغ شده که تا ۷.۵ سانتیمتر طول دارد. هم چنین باله های لگنی و سینه ای گلد فیش های بالغ تقریباً به اندازه بدنشان رشد می کند.
پس از بلوغ ، نر و ماده را دو تا سه هفته از هم جدا کرده و سپس شبانه در یک تانک قرار دهید تا پس از دو تا سه روز جفتگیری و سپس تخم ریزی کنند.

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=8525

1 دیدگاه در “ماهی گلدفیش کله شیری ( اوراندا )

  1. samyar گفت:

    يه ماهي گلدفيش كله شيري دارم كمرش از اب بيرونه هميشه الان زخم شده يكمرتبه بيحال شد و حالت دمرو ازبقيه ماهيها جداكردم دماي ابشو بالا بردم وروزي دوبار نصف اب تانكو عوض ميكنم وشش قطره ضدانگل توي ابش ريختم ازحالت دمرو برگشته وسرحال شده الان سه روزه غذا هم ندادم به نظرتون مشكل كيسه داره ؟خوب ميشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =