آب شیرین

ماهی بارب پروانه آفریقایی ( Barbus hulstaerti ) را بهتر بشناسید

ماهی بارب پروانه آفریقایی ( Barbus hulstaerti )
3.7/5 - (3 امتیاز)

بارب پروانه آفریقایی که زیستگاه اصلی آن آنگولا، آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و حوزه ی مرکزی رودخانه کنگو است. ماهیان صلح جویی هستند و بهتر است در گروه های 8 تایی یا بیشتر نگهداری شوند.
بارب های پروانه آفریقایی نر در رقابت با یک دیگر رنگ های خود را بیشتر بروز میدهند و زیباتر جلوه میکنند. تا 5 سانتی متر قادر به رشد هستند و 2 الی 4 سال عمر میکنند. سطح نگهداری آن ها آسان است و دمای 17 تا 24 درجه سانتی گراد و اسیدیته 5 تا 6.5 برای آن ها مناسب است.

 

"<yoastmark

خصوصیات ماهی بارب پروانه آفریقایی

نرها رنگی روشن تر از ماده ها دارند.ماهی ماده بارب پروانـه آفریقایی باله های زرد کم رنگ و شکمی برآمده تر هستند. همه چیز خوار هستند و از انواع غذاهای ریز و انواع حشرات، آرتمیا، کرم خونی و بهتر است برای تقویت رنگ و سلامتی از غذاهای گیاهی غافل نشوید.
تکثیر ماهی بارب پروانه آفریقایی مشکل و تخم گذار فصلی هستند. اگر شرایط آکواریوم مناسب باشد این اتفاق خواهد افتاد هرچند که مانند بسیاری از ماهیان هیچ مراقبتی از تخم ها نمی کنند. باید در تانک بزرگ با پوشش گیاهی زیاد نگهداری کرد.
استفاده از شن و ماسه به عنوان بستر، و تزئین آکواریوم با ریشه و شاخه و استفاده از گیاهان شناور، و اضافه کردن برخی از برگ های خشک شده به مخزن محیط مناسبی را برای این ماهی بارب پروانه فراهم می نماید.

بارب آفریقایی معمولا در کف و قسمت میانی آکواریم دیده می شوند. این ماهی با گونه های صلح جوی آفریقایی هم اندازه و با برخی گونه از ماهیان صلح جوی آمریکای جنوبی مانند کوریدوراسها امکان سازگاری دارد.

 

"

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5052

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دوازده =