آب شیرین

ماهی دانیو ابر سفید کوهستانی ( White Cloud Mountain Minnow ) را بشناسید

ماهی دانیو ابر سفید کوهستانی ( White Cloud Mountain Minnow )
3.8/5 - (11 امتیاز)

ماهی دانیو ابر سفید کوهستانی از ماهی های زیبای آب شیرین و بومی کشور چین است. این ماهی را به آسانی می توان نگهداری نمود و بهتر است که آن را با سایر ماهیان آرام و هم اندازه نگهداری کرد. در صورتی که این ماهی در آکواریومی با 8 یا تعداد بیشتر از هم نوعان خود نگهداری شود، فعال تر خواهد بود و رنگ براق تری خواهد داشت. ماهی دانیو ابر سفید کوهستانی در تمامی نقاط به خصوص میانه آکواریوم شنا می کنند و از 3 تا 10 سال قادر به زندگی هستند. دمای 17.5 تا 22 درجه ی سانتی گراد و پی اچ 6.5 تا 7.5 برای این ماهی دانیو مناسب است. این ماهی دانیو زیبا نسبت به کاهش دمای آب مقاوم است و از محیط های گیاه کاری شده و بسترهای تیره رنگ استقبال می کند.

بهتر است در دکوراسیون ماهی ابر سفید کوهستانی از غارها و تخته سنگ های غار شکل استفاده کنید. تا ماهی با اختفا در آن ها آرامش بیشتری کسب کند. نور آکواریوم این دانیو ها بهتر است کم باشد تا تاثیری بر جلوه گری آن ها نداشته باشد.

 

"ماهی

شرایط تکثیر ماهی دانیو ابر سفید کوهستانی

برای تکثیر این ماهی دانیو ابتدا باید آب مخزن را یک تا دو درجه بالاتر برده و تغذیه مولدین را به 5 بار در روز با آرتمیای زنده افزایش دهید. والدین پس از تخمریزی علاقه ی زیادی به خوردن تخم ها دارند لذا قبل از تخمریزی علاقه زیادی به خوردن تخم ها دارند. لذا قبل از تخمریزی می بایست محیط آکواریوم را تاریک کرده و باید والدین را پس از تکمیل باروری از مخزن تکثیر خارج نمایید.

24 تا 48 ساعت بعد نوزادان از تخم خارج شده و پس از 3 روز با آرتمیای زنده تغذیه میگردند. ماهی دانیو انواع غذاهای خشک را قبول می کند. لذا می توان این ماهی ابر سفید کوهستانی را با غذاهایی همچون کرم خونی خشک و غذاهای خشک گیاهی تغذیه نمود. دانیو با ماهی هایی همچون بارب، گورامی، تترا، آنجل، دیسکس، گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری، رازبورا و انواع لوچ سازگاری دارد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5220

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =