آب شیرین

مشخصات و شرایط نگهداری ماهی بارب دلقک ( Pumtius everetti ) را بدانید

3/5 - (2 امتیاز)

بارب دلقک Pumtius everetti از نهرها و انشعابات فرعی مالزی، بورنئو و اندونزی منشاء گرفته است. این ماهیان در نهرهایی که دارای پوشش گیاهی فراوان بوده و به طور معمول در سر تا سر جنگل های گرمسیری منطقه جریان دارد، زندگی میکند و تا 15 سانتی متر قادر به رشد هستند. ماهی بارب دلقک Pumtius everetti از گونه هایی است که به صورت گروهی زندگی میکنند و برای حمایت از یک دیگر در برابر گونه های ماهیان شکارچی بزرگ تر به صورت دسته جمعی شنا میکنند. آن ها با زندگی گروهی انس گرفته و یک دیگر را نوک میزنند چرا که این شکلی از برقراری ارتباط و اطلاع از دیگر هم گروهی هایشان در حین شنا است.

در حالی که بارب دلقک، با این رفتار کاملا سازگار است و تاثیری منفی بر آن ندارد اما برای سایر گونه های ماهیان آرام تر ممکن است یک رفتار تنش زا به حساب بیاید. این شیوه رفتاری در بارب های دلقک وقتی که در گروه های شش تایی یا بیشتر نگهداری میشوند، به عنوان یک مشکل به حساب نمی آید چرا که آن ها یک دیگر را گاز خواهند گرفت و برا سایر ماهیان آکواریوم مشکلی ایجاد نخواهند نمود.

شرایط نگهداری ماهی بارب دلقک ( Pumtius everetti )

روی هم رفته بارب دلقک گونه ی بسیار مطیع بوده که به آسانی با طیف نسبتا گسترده ای از مواد غذایی، شرایط آب و هم آکواریومی ها سازگار خواهد شد. این ماهیان در حالت ایده آل باید در آکواریوم های اجتماعی صلح جو به همراه ماهیان اجتماعی دیگری که در اندازه و رفتار مشابه بارب های دلقک هستند، نگهداری شوند.

آکواریوم هایی که در آن ها چیدمان محیط و نیز شرایط آبی مشابه با زیستگاه طبیعی این ماهیان باشد نیز مناسب است. اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی گیاه و نیز فضاهای دیگر که نور را از طریق گیاهان بلند، گیاهان شناور یا تکه های بزرگی از چوب آب آورده پراکنه میکنند، در اکواریوم وجود داشته باشد.

بارب های دلقک اغلب گونه های گیاهی مختلف را ذره ذره خواهد خورد. بنابراین بهتر است این ماهیان را در آکواریوم هایی همراه با گونه های گیاهی مقاوم و گیاهانی که رشد سریعی دارند، نگهداری نمود.

فیلتراسیون با کیفیت و ایجاد جریان آب داخلی اضافی از طریق پمپ آبی یا میله های افشاننده آب توصیه شده زیرا این شرایط محیط آکواریوم را به زیستگاه طبیعی این ماهیان نزدیک تر میکند. (دمای 24 تا 29 درجه سانتی گراد و اسیدیته 6 تا 6.5 برای آن ها مناسب است.)

بارب دلقک در طبیعت ترکیبی از مواد غذایی جانوری و گیاهی از جمله جلبک ها تا کرم ها، حشرات و سخت پوستان کوچک را خواهد خورد. به منظور تامین یک رژیم غذایی متعادل برای این ماهیان، آکواریوم داران باید اطمینان حاصل کنند که در جیره غذایی شان ترکیبی از مواد غذایی جانوری و گیاهی را دارند.

 

 ماهی بارب دلقک

ماهی بارب دلقک

شرایط نگهداری ماهی بارب دلقک ( Pumtius everetti ) در تغذیه سخت گیر نبوده و به راحتی طیف گسترده ای از غذاهای تجاری در دسترس از جمله پولکی با کیفیت، غذای پلت کوچک، غذاهای منجمد، کرم های منجمد خشک شده، کرم های خونی، کرم های توبیفکس، آرتمیا و مواد غذایی مشابه دیگر را مصرف خواهند نمود.

در حالی که غذاهای خشک تجاری جهت تامین یک جیره با کیفیت برای بارب دلقک بیش از اندازه مناسب هستند. غذاهایی مانند کریل منجمد، آرتمیا و کرم های خونی باعث ایجاد بهترین رنگ ممکن در این ماهیان خواهند شد. بیشتر آکواریوم داران برای تغذیه این ماهیان دو وعده در هفته از غذاهای زنده و منجمد که گران تر هستند و در سایر وعده ها از غذاهای تجاری خشک با کیفیت استفاده میکنند.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5021

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دوازده =