آب شیرین

شارک سیاه دم قرمز ( Redtail Black Shark ) را به خوبی بشناسید

شارک دم قرمز ( Redtail Black Shark )
4.4/5 - (18 امتیاز)

شارک سیاه دم قرمز که با نام لبئو نیز شناخته می شود بومی تایلند است و تا 12 سانتی متر قادر به رشد است. این ماهی انتخاب خوبی برای آکواریوم های پرتکاپو است.

شارک سیاه دم قرمز با ماهیانی از جنس خودشان و دیگر گونه های مشابه بسیار نزاع طلب هستند. به طور کلی نمی توانند انتخابی مناسب و یا بهترین انتخاب برای آکواریوم عمومی باشند.

این ماهی بسیار زیباست و دارای رنگ سیاه براق بر روی بدن و رنگ قرمز روشن بر روی دم است. آکواریومی با حداقل حجم 190 لیتر، دارای پوشش گیاهی انبوه و تزئین شده با تخته سنگ و تکه های چوب برای این ماهی مناسب است. شارک دارای حرکات سریع و پرخاشگرانه است. ماهی نسبتا مهاجمی است و به شدت ماهیانی که به او نزدیک می شوند را دنبال می کند.

 

"<yoastmark

شرایط نگهداری شارک سیاه دم قرمز یا لبئو

دمای آب آکواریوم باید در حدود 22 تا 26 درجه و پی اچ نیز در حدود 6.5 تا 7.5 باشد. ممکن است که ماهی شارک برای خود در آکواریوم قلمرو تعیین کند و حرکات پرخاشگرانه ای با سایر ماهی ها در محدوده ی خود داشته باشد.

این رفتار به خصوص زمانی دیده می شود که این ماهی به سنین بلوغ رسیده باشد. شارک دم قرمز ماهی سخت گیری در غذا خوردن نیست و می توان آن را با انواع غذاها از جمله غذاهای خشک، غذاهای منجمد، کرم خونی و همچنین غذاهای گیاهی تغذیه نمود. لبئو با ماهی های بارب، دانیو، گورامی، لوچ و سیچلایدهای آمریکای جنوبی سازگاری دارد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5122

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “شارک سیاه دم قرمز ( Redtail Black Shark ) را به خوبی بشناسید

  1. مهرداد گفت:

    سلام اتفاقا من از این شارک 4 عدد داخل یک تانک 240 لیتری با تنوع 15 گونه مختلف ماهی دارم و اصلا کاری به بقیه ماهی ها ندارن و زندگی خودشون رو میکنن و بسیار زیبا هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هفت =