آب شیرین

گورامی غروب آفتاب یا گورامی طلوع خورشید ( Trichogaster labiosa ) را بشناسید

گورامی غروب آفتاب یا گورامی طلوع خورشید ( Trichogaster labiosa )
4.3/5 - (6 امتیاز)

گورامی غروب آفتاب یا گورامی طلوع خورشید دارای بدنی نارنجی و قهوه ای است. این ماهی با نام گورامی لب کلفت نیز شناخته می شود. زیستگاه این ماهیان زیبا جنوب شرقی آسیا (منحصرا در جنوب میانمار) است و تا 10 سانتی متر قادر به رشد هستند.
ماهی گورامی غروب آفتاب یا گورامی طلوع خورشید جزء دسته ماهی های لابیرنت نیز می باشد. این بدین معنی است که این ماهی دارای دستگاه تنفس خاص و متفاوتی با سایر ماهی ها است. این ماهی ها دارای عضوی می باشند که به آن ها این امکان را می دهد تا مستقیما از هوا تنفس کنند.

این ویژگی به آن ها این اجازه را میدهد که در سطح آب شنا کنند. دمای 22 تا 28 درجه سانتی گراد و اسیدیته 6 تا 7.5 برای آن ها مناسب است.
گورامی غروب آفتاب که در بسیاری از موارد با گورامی کوتوله یا دارف اشتباه گرفته می شود، به طور کلی صلح جو و خجالتی بوده و در برابر برخی از ماهی ها به خصوص سیچلایدها قربانی واقعی به شمار می آید.

 

"ماهی

ویژگی های ماهی گورامی غروب آفتاب یا گورامی طلوع خورشید

گورامی غروب آفتاب یا گورامی لب کلفت اجتماعی بوده و در گروه های 5 تا 6 تایی نگهداری می شوند و برای غلبه بر ترس و استرس آن ها وجود مکان هایی برای مخفی شدن الزامی است.

گورامی لب کلفت به جریان شدید آب حساس بوده و آب های آرام و کم تلاطم را ترجیح می دهند.متاسفانه در اکثر فروشگاه های ماهی این گورامی با رنگ های غیر طبیعی و تزریقی عرضه می شود و در خرید آن ها باید دقت کافی داشت.
شن و ماسه تیره رنگ، گیاه کاری متراکم و فضای کافی برای شنا باید در دکوراسیون مخزن این ماهی رعایت گردد. توصیه شده است که 25 درصد آب به صورت هفتگی تعویض گردد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=4861

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =