آب شیرین

رنگین کمانی بویس مانی ( Boesemani Rainbow ) ؛ از جذاب ترین رنگین کمانی ها

رنگین کمانی بویس مانی
3.4/5 - (13 امتیاز)

رنگین کمانی بویس مانی ، ماهی صلح جو و آرامی است که زیستگاه اصلی آن رودخانه های بخش غربی گینه نو می باشد. این گونه از نظر رنگ آمیزی از گونه های جذاب ماهی های رنگین کمانی است. این ماهیان تا 10 سانتی متر قادر به رشد هستند. آن ها زندگی گروهی در آکواریوم های بزرگ گیاهی را دوست دارند. این ماهی رنگین کمانی زیبایی خاصی دارد و گزینه ی مناسبی برای نگهداری در آکواریوم است. جنس نر این ماهی بدنی دو رنگ دارد که دارای رنگ آبی زیبا و بنفش در قسمتی از بدن و رنگ ناغرنجی و زرد در قسمت دیگر بدن است. ماهیان رنگ کمانی چشمانی بزرگ و نوارهای سیاه یا نقره ای بر روی بدن دارند.

 

"<yoastmark

شرایط نگهداری رنگین کمانی بویس مانی

آکواریوم این ماهیان باید فضای خالی در قسمت میانی تانگ داشته باشد و دارای گیاهان دسته دسته باشد. اگر در کف آکواریوم از سنگ های تیره استفاده کنید، رنگ زیبای این ماهی بیشتر جلب توجه می کند. شرایط نگهداری این ماهی درجه ی حرارت 22 تا 27 درجه ی سانتی گراد و پی اچ 6.5 تا 7.5 است.

نگهداری ماهی رنگین کمانی بویس مانی آسان است. آکواریوم آن به نور زیادی نیازمند نیست. این ماهی خاص و زیبا با روش تخمگذاری تکثیر می شود و در کناره های خزه هایی که در آکواریوم وجود دارد تخمگذاری می کنند.
نوازادان این ماهی بعد از گذشت 7 روز از تخم خارج شده و باید تغذیه ی آن ها را با انواع غذاهای کوچک مثل نوزاد میگوی آب شور انجام داد. نور خورشید محرک این ماهی برای تخمریزی است.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5534

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 20 =